Home / News / Primary Job Circular News Update

Primary Job Circular News Update

The recruitment test for 12 thousand primary teachers on 26 October


On July 30, the government’s primary education department has issued a new recruitment notice to 12 thousand assistant teachers for redressing the crisis. Primary Education Directorate (DPE) From 1am on August 1, the online application process ends on August 30.
The DPE sources said that the recruitment test that may be held in the near future. An official reluctant to reveal the name said that the test could be held on Friday 26 October.
MMS candidates will be notified before the examination week. And the entry of the admit cards will also be announced. Candidates can download the admit cards from the http://dpe.teletalk.com.bd website. The OMR sheet filled instructions and other information on the examination website (www.dpe.gov.bd) can be found.

Immediately after the notification was issued, the Director General of the DPE Abu Haneda Mostafa Kamal told the media that the notification has been published for the appointment of around 12,000 assistant teachers. As the new recruitment rules are not completed, this recruitment program of the old recruitment rules will be conducted. Accordingly, all previous things will continue. To get Primary Job Circular News Update related all information,you can read my website that is bdlatestupdate.com.

Bangla :

১২ হাজার প্রাথমিক সহকারী শিক্ষক নিয়োগ পরীক্ষা ২৬ অক্টোবর  

গত ৩০ জুলাই সরকারি প্রাথমিক বিদ্যালয়ে শিক্ষকের সংকট নিরসনে রাজস্বখাতটি নতুন করে আরো ১২ হাজার ‘সহকারী শিক্ষক’ নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি প্রকাশিত হয় প্রাথমিক শিক্ষা অধিদপ্তর (ডিপিই)। ১ আগস্ট সকাল ১০ টা থেকে অনলাইনে আবেদন কার্যক্রম শুরু ৩০  আগস্ট শেষ হয়।

ডিপিই সূত্র জানায় যে আগামীতে শেষের দিকে অনুষ্ঠিত হতে পারে যে নিয়োগ পরীক্ষা। আগামী ২৬ অক্টোবর শুক্রবার এই পরীক্ষাটি অনুষ্ঠিত হতে পারে বলে জানিয়েছে নাম প্রকাশে অনিচ্ছুক এক কর্মকর্তা।

পরীক্ষার সপ্তাহে আগে এমএমএস প্রার্থীদের জানানো হবে। এবং প্রবেশপত্র ডাউনলোডের সময় এছাড়াও ঘোষণা করা হবে। প্রার্থীদের http://dpe.teletalk.com.bd ওয়েবসাইট থেকে প্রবেশপত্র ডাউনলোড করতে পারবেন। ওএমআর শিট পূরণ নির্দেশাবলী এবং পরীক্ষার অন্যান্য তথ্য ওয়েবসাইট (www.dpe.gov.bd) পাওয়া যাবে।

বিজ্ঞপ্তি প্রকাশের পরপরই ডিপিই’র মহাপরিচালক আবু হেনা মোস্তফা কামাল গণমাধ্যমকে জানানো হয়েছে, প্রায় ১২ হাজার সহকারী শিক্ষক নিয়োগের জন্য  বিজ্ঞপ্তি প্রকাশ করা হয়েছে। নতুন নিয়োগ বিধিমালা কাজ সম্পন্ন না হওয়ায় পুরানো নিয়োগ বিধিমালা আলোর এই নিয়োগ কার্যক্রম পরিচালনা করা হবে। সে অনুযায়ী পূর্ববর্তী সকল বিষয় অব্যাহত থাকবে। যাবতীয় সকল সরকারি নিউজ সহ যাবতীয় সকল সরকারি/বেসরকারি চাকরির সার্কুলার পাবেন এখানে bdlatestupdate.com.

Join our Facebook Group Get job update & discuss about Job related Topics.

About Redoy

Check Also

Farzana is the story of being a BCS Cadre

ফারজানার বিসিএস ক্যাডার হওয়ার গল্প নৌবাহিনী কর্মকর্তা বাবার হাত ধরে ১৯৯৫ সালে প্রথম স্কুলে যান …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *