Home / Govt jobs / 5 Thousand Teachers Job Circular Soon In Sports And Music

5 Thousand Teachers Job Circular Soon In Sports And Music

5 Thousand Teachers Job Circular Soon In Sports And Music. The government will recruit music and sports teachers in primary school. A total of 5 thousand 106 teachers will be appointed in these two subjects. Primary and Mass Education Ministry sources said. Recently, Primary and Mass Education Minister said that the proposal for the primary education development project (PEDP), we will appoint music and sports teachers in each primary school. The standard of primary education is going forward. The students must develop their talents and body properly with proper education. Teachers, officials, and employees must increase the sincerity. In order to make the students’ class more vivid, teachers will appoint for sports and music subjects in each school.

Gias Uddin Ahmed, additional secretary of the Primary and Mass Education Ministry, said, “From the small to the children, human values should create in its realm. To overcome the social degradation, the wide variety of drugs from today, the health of the body and mind is essential. It has decided to appoint teachers in sports and music with importance. ‘

According to sources, sports are helpful to increase physical strength and ability, and music plays a role in the development of mental development, improved taste and emotions. The role of these two is very important in creating an ideal man. The decision to appoint teachers in physical education and sports to meet this goal. These teachers will be included under the PEDP-4 but the project will be included in their revenue after the project.

Gias Uddin Ahmed said that due to the possibility that huge amount of money will be required to recruit teachers and music teachers in all government primary schools in the country, we decided to appoint one teacher for 10 schools. They will go to the nearby schools for routine and take classes in the week. If necessary, train a teacher of that school and get experience. In his absence, the teacher can do the job. To get 5 Thousand Teachers Job Circular Soon In Sports And Music related all information,you can read my website that is bdlatestupdate.com.

He further said that in the next two months, teachers’ appointment notice regarding music and sports will be published. The classes will start in January next year.

Bangla Meaning :

প্রাথমিকে আরও ৫১০৬ শিক্ষক নিয়োগের বিজ্ঞপ্তি শিগগিরই !!!

প্রাথমিক বিদ্যালয়ে সংগীত ও ক্রীড়া শিক্ষক নিয়োগ দেবে সরকার। এই দুই বিষয়ে মোট ৫ হাজার ১০৬ জন শিক্ষক নিয়োগ দেওয়া হবে। প্রাথমিক ও গণশিক্ষা মন্ত্রণালয় সূত্রে জানা গেছে।

সম্প্রতি প্রাথমিক ও গণশিক্ষামন্ত্রী জানিয়েছিলেন, প্রাথমিক শিক্ষা উন্নয়ন প্রকল্পের (পিইডিপি) প্রস্তাবনা, আমরা প্রতিটি প্রাথমিক বিদ্যালয়ে সংগীত ও ক্রীড়া শিক্ষক নিয়োগ দেবো। প্রাথমিক শিক্ষার মান এগিয়ে যাচ্ছে। শিক্ষার্থীদের সঠিক শিক্ষা দিয়ে তাদের মেধা ও শরীর সঠিকভাবে গড়ে তুলতে হবে। শিক্ষক, কর্মকর্তা-কর্মচারীদের আন্তরিকতা বাড়াতে হবে। শিক্ষার্থীদের ক্লাসকে আরও প্রাণবন্ত করে তুলতে প্রতিটি স্কুলে ক্রীড়া ও সংগীত বিষয়ের শিক্ষক নিয়োগ দেওয়া হবে।

প্রাথমিক ও গণশিক্ষা মন্ত্রণালয়ের অতিরিক্ত সচিব গিয়াস উদ্দিন আহমেদ বলেন, ‘ছোট থেকে শিশুদের মধ্যে তার অন্তর্জগতে মানবিক মূল্যবোধ তৈরি করতে হবে। আজকের যে সামাজিক অবক্ষয়, মাদকের ব্যাপক ছড়াছড়ি সেখান থেকে মুক্তি পেতে হলে শরীর ও মনের সুস্থতা অপরিহার্য। সেটিকে গুরুত্ব দিয়ে ক্রীড়া ও সঙ্গীত বিষয়ে শিক্ষক নিয়োগের সিদ্ধান্ত নেয়া হয়েছে।’

সূত্র জানায়, ক্রীড়া শারীরিক শক্তি ও সামর্থ্য বাড়াতে সহায়ক আর সঙ্গীত মানসিক উন্নয়ন, উন্নত রুচি ও আবেগ তৈরিতে ভূমিকা রাখে। একজন আদর্শ মানুষ তৈরিতে এই দুইয়ের ভূমিকা অতীব গুরুত্বপূর্ণ। এ লক্ষ্য পূরণে শারীরিক শিক্ষা ও ক্রীড়া বিষয়ে শিক্ষক নিয়োগ দেয়ার সিদ্ধান্ত নেয়া হয়েছে। এসব শিক্ষকদের পিইডিপি-৪ এর আওতায় নিয়োগ দেয়া হলেও প্রকল্প শেষে তাদের রাজস্বখাতে অন্তর্ভুক্ত করা হবে।

গিয়াস উদ্দিন আহমেদ বলেন, দেশের সকল সরকারি প্রাথমিক বিদ্যালয়ে একজন করে সঙ্গীত ও ক্রীড়া বিষয়ে শিক্ষক নিয়োগ দিতে বিপুল পরিমাণ অর্থের প্রয়োজন হবে, সেটি সম্ভব না হওয়ায় আমরা ১০টি বিদ্যালয়ের জন্য একজন করে শিক্ষক নিয়োগ দেয়ার সিদ্ধান্ত নিয়েছি। তারা সপ্তাহে রুটিন করে পার্শ্ববর্তী বিদ্যালয়ে গিয়ে ক্লাস নেবেন। প্রয়োজনে সেই বিদ্যালয়ের একজন শিক্ষককে প্রশিক্ষণ দিয়ে অভিজ্ঞ করে তুলতে পারবেন। তার অনুপস্থিতিতে সেই শিক্ষক দায়িত্ব পালন করতে পারবেন।

তিনি আরও বলেন, আগামী দুই মাসের মধ্যে সঙ্গীত ও ক্রীড়া বিষয়ে শিক্ষক নিয়োগ বিজ্ঞপ্তি প্রকাশ করা হবে। আগামী বছর জানুয়ারি থেকে এসব বিষয়ে ক্লাস শুরু করা হবে। যাবতীয় সকল সরকারি নিউজ সহ যাবতীয় সকল সরকারি/বেসরকারি চাকরির সার্কুলার পাবেন এখানে bdlatestupdate.com.

সূত্রঃ বাংলাদেশ জার্নাল।

Join our Facebook Group Get job update & discuss about Job related Topics.

About Redoy

Check Also

Government Job Circular 2018

Bangladesh Government Job Circular 2018. Joining the smart and big Govt. job team in Bangladesh …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *